Lewickie, gm. Juchnowiec Kościelny

21:56

Zaglądając do Gargamelowej notki na blogu Dobrze Mieszkaj (prowadzi Justyna z redakcji wnętrzarskiej) przypomniał mi się mój dziecięcy zamek Gargamela. Kilka kilometrów za Białymstokiem, w kierunku na Juchnowiec Kościelny w miejscowości Lewickie. Stary pałac, a w zasadzie ruiny, które kiedyś były pałacem, widywałem zwykle wczesnym porankiem, albo późnym wieczorem. Czyli wtedy, gdy jechałem do babci, zerkając na krajobrazy za oknem.


zdjęcie z: Panoramio - Photo of Ruiny
autor: Piotr Lulewic


Pałac imponujący, wtedy jeszcze skryty za drzewami (nie wiem jak wygląda teraz), w wieczornym świetle budził lekki niepokój. Zwłaszcza, gdy zapadały ciemności - wtedy przy szybkim przejeździe kilaset metrów od niego, byłem pewien, że widzę światła w tych opadłych murach. Oczywiście wmawiano mi (pół-żartem, ale wierzyłem), że mieszka tam Gargamel (co poradzić, że lubiłem tę bajkę). Tym samym moja dziecięca wyobraźnia wzbogaciła się o kolejny element fantastyczny osadzony w konkrecie w postaci starego pałacu.
Muszę tam się udać. 
Zbliżyć się i zapewne pozbawić się resztek fantastycznych wyobrażeń. A może nabawić się nowych?

You Might Also Like

0 komentarze/y

Flickr Images

Subscribe